كتب: عصام السيد شحاتة
خطفتها 12 عامًا وعاشت معها بهوية مزورة.. آخر ظهور للمتهمة بخطف ندى فتاة العباسية قبل الحكم عليها، في قضية هزت الرأي العام وكشفت تفاصيل صادمة.
المتهمة خطفت الطفلة ندى من منطقة العباسية وعاشت معاها 12 سنة كاملة تحت اسم وهوية مزورة. البنت كبرت وهي فاكرة إن دي أمها الحقيقية، لحد ما الحقيقة اتكشفت واتقبض على المتهمة.
ظهرت المتهمة في قاعة المحكمة وهي بتحاول تبرر فعلتها، لكن ملامحها كانت باين عليها التوتر والخوف من لحظة النطق بالحكم. دفاعها حاول التخفيف، وأسرة ندى طالبت بالقصاص العادل عن السنين اللي ضاعت.
التحقيقات كشفت إن المتهمة زورت أوراق رسمية عشان تعيش مع ندى وتسجلها باسمها. البنت نفسها اتصدمت لما عرفت إنها مخطوفة، والمشهد كان مؤلم بين الأم الحقيقية وبنتها بعد 12 سنة فراق
12 سنة عاشت فيهم ندى بهوية مش بتاعتها. المتهمة تنتظر الحكم.. والعدالة تقول كلمتها.

إرسال تعليق